понеділок, 8 січня 2024 р.

Навчання грамоти. Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»).

Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»). Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв’язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане. Обладнання: каса букв; предметні малюнки, таблиці, фішки. ХІД УРОКУ I. Організація класу. II. Актуалізація опорних знань. Артикуляційна гімнастика
III. Повідомлення теми і мети уроку.Розчитування
-Виділення звука [г] зі скоромовки. Вч: У вірші зустрінеться звук, який часто повторюється. «Впіймайте» його та назвіть, у яких словах він зустрічається. У ставку з гусаком Гусенята й гуска. Гусенята плюскотять, Гуска носом плюска. Уч: (відповідь учнів). Вч: Сьогодні ми вивчатимемо нову букву – Г, яка на письмі позначає звуки [г],[г']. (на екрані появляється нова буква). Га-га-га та Ге-ге-ге… Це напевне буква Г? Буква Г якраз така, Неначе шия в гусака. Вч: Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг, гілка) Уч: (відповідь учнів). Вч: Який звук [г] — приголосний чи голосний? Уч: (відповідь учнів). Вч: Давайте поставимо нову букву в будиночок, до букв, які ми вже вивчили.(показує місце букви в касі) Уч: (Виходить до дошки і ставить букву на її місце). -Робота з букварем Вч: Розгортаємо буквар. Погляньте на велику та мальньку букву Г. Що помітили? (За розміром різні, а за формою — однакові.) Уч: (відповідь учнів). Вч: Погляньте на малюнки. Що ви там бачите? Уч: Ми бачимо гриб, гороху, грушу. Вч: Який перший звук ви чуєте, коли називаєте їх? Уч: Звук [г]. Вч: Він м’який чи твердий? Уч: Твердий. Вч: Ставимо пальчики на перший склад в будиночку. Читаємо вголос. Уч: (читають). Вч: Я прочитаю вам наступні слова, а потім прочитаєте ви. ( читає слова, подані в аналітико-синтетичній формі: гілка, голка, гуска.) Уч: (спочатку разом читають, потім вчитель вибірково називає учня). Вч: Погляньте на хлопчика. Він засмутився, допоможемо йому? Уч: Так. Вч: (Викликає учня, той читає запитання, дає відповідь, і так до кожного слова). Вч: Ви справились з завданням і допомогли хлопчикові. Погляньте на колонки слів. Прочитайте їх. -Прочитайте слова, у яких буква Г стоїть на початку слова. -Прочитайте тільки ті, які написані з великої букви. Чому вони з великої? -Прочитайте слова, які відповідають на питання хто? -Прочитайте назви тварин. Читання тексту на С. 13 «Розмова птахів». Самостійне читання та читання з вчителем, ланцюжком С. 14. Уч: (читають). IV. Закріплення вивченого матеріалу Вч: Погляньте на малюнок. Що ви там бачите? Уч: Ми бачимо гусака і гуску з гусенятами. Вч: Та це ж ті, яких ми бачили на початку уроку. Я прочитаю вам скоромовку, а потім ви повторите. Готові? Уч: Так. Ніс Гриць пиріг через поріг, Став на горіх, упав на поріг. Вч: (промовляє скоромовку в різному темпі, діти повторюють, потім розказують напам’ять). V. Підсумок уроку. Вч: Яку букву ми сьогодні вивчили? Уч: Ми вивчили букву Г. Вч: Які звуки позначає на письмі ця літера? Уч: Вона позначає звуки [г],[г'].

Немає коментарів:

Дописати коментар